Biscotti con aglio e erba cipollina

16 Jul

Tijdens mijn vakantie heb ik alle tijd om allerlei recepten uit te proberen. Ik heb dan ook al een aardig lijstje met gerechten die ik wil gaan maken. Deze hartige koekjes stonden ook op dat lijstje. De meeste ingrediënten heb ik wel in huis, maar steeds vergat ik verse bieslook op mijn boodschappenlijstje te zetten. Ik heb nu een plantje staan, dus kan ik altijd wat plukken als dat nodig is. Het deeg van deze koekjes heb je in een mum van tijd gemaakt en het uitrollen gaat ook heel soepel. Als de koekjes in de oven staan, trekt er een heerlijk geur door het huis en eenmaal uit de oven, is het moeilijk om niet direct aan de koekjes te beginnen. Ze zijn lekker!

Biscotticonaglioeerbacipollina

Ingrediënten:

  • 100 g bloem
  • 40 g zachte boter
  • bieslook naar smaak
  • 2 eetlepels geraspte Parmezaanse
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 eierdooiers

Hak de bieslook fijn en meng deze in een kom met de zachte boter.

Zeef de bloem in een andere kom en voeg de Parmezaanse kaas en de bieslookboter toe en meng dit met je vingers tot een je korrelige structuur krijgt. Voeg 1 eidooier en genoeg water toe om een zacht deeg te maken. Maak een bal van het deeg, wikkel het in plasticfolie en leg het ca. 30 minuten in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 200˚C. Pel en hak de knoflook fijn. Haal het deeg uit de koelkast en rol het op een met bloem bestoven werkvlak uit. Verdeel de knoflook over de deeglap, vouw deze in tweeën en rol het weer uit. Steek er vervolgens rondjes uit met een diameter van 6 cm. Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg hier de koekjes op. Klop de overige eidooier los met 1 el water en bestrijk hiermee de koekjes. Bak de koekjes 15-20 minuten in de voorverwarmde oven tot ze goudbruin zijn. Laat ze op een rooster afkoelen en serveer.

Bron: Buonissimo, Italia, a tavola!

4 Reacties to “Biscotti con aglio e erba cipollina”

  1. Snaaj juli 26, 2016 bij 5:42 pm #

    Oh wat ziet dat er simpel maar heeeerlijk uit!

  2. Demi | DE KOOKFABRIEK juli 27, 2016 bij 2:03 pm #

    Deze koekjes klinken overheerlijk! Ga ik zeker maken!

Geef een reactie

