Torta fredda con fragole e Nutella

11 Jun

Toen ik deze taart de eerste keer maakte, serveerde ik het als dessert na een etentje met vrienden. Best eng, want ik had de taart niet geproefd, maar ging er gewoon van uit dat deze erg lekker was. De reacties aan tafel waren allemaal positief. Helaas was ik niet in de gelegenheid om foto’s van de taart te maken, aangezien ik op het laatste moment de aardbeiden en de Nutella erop heb gedaan en het ook al laat in de avond was, dus geen goed licht. Er zat dus niets anders op dan de taart nog een keer te maken. Er komt geen oven aan te pas, dus heel makkelijk te bereiden. En ik kan jullie vertellen dat dit exemplaar ook goed in de smaak viel en snel op was!

TortafreddaconfragoleeNutella

Ingrediënten voor een langwerpige taartvorm:

  • 250 g biscuitjes
  • 85 g boter
  • 2 el Nutella

Voor de vulling:

  • 200 g roomkaas (bv Philadelphia)
  • 100 ml slagroom
  • 55 g suiker
  • 1 tl vanille extract
  • 200 g aardbeien
  • Nutella voor het versieren

Voor de bodem:

Smelt de boter en laat het afkoelen. Maal de koekjes fijn in een foodprocessor en voeg deze bij de gesmolten boter. Doe de Nutella erbij en meng alles goed door elkaar.

Doe het koekjesmengsel in de langwerpige taartvorm en druk het met de achterkant van een lepel over de bodem en de randen tot een laag van ca. 0,5 cm dik. Zet de vorm minstens 30 minuten in de koelkast.

Klop ondertussen de slagroom stijf.

Doe de roomkaas in een kom en roer er met een vork de suiker en vanille extract door totdat alle suiker is opgelost.

Voeg de slagroom toe en spatel dit voorzichtig door de roomkaas.

Schenk de room in de taartvorm en verdeel het goed over de bodem en in de hoekjes.

Was de aardbeien en snijd ze in tweeën (grotere exemplaren in vieren).

Versier de taart met de aardbeien.

Doe de Nutella in een spuitzakje met mondstuk van een paar millimeter en versier de bovenkant van de taart.

Bron: Dolci Creazioni e non solo…….. tamtam.

 

7 Reacties to “Torta fredda con fragole e Nutella”

  1. Mies juni 11, 2016 bij 7:22 pm #

    Lijkt me erg lekker gaat dit ook met bastogne koeken en moet er niet eerst plasticfolie in het cake blik?

  2. Mies juni 11, 2016 bij 7:24 pm #

    Moet er niet eerst plasticfolie in en kan het ook met bastogne koeken?

    • kookgekwilma juni 11, 2016 bij 7:51 pm #

      Hallo Mies, ik heb alleen de losse bodem van de vorm bekleed met bakpapier, maar geen plasticfolie gebruikt. Natuurlijk kun je ook bastognekoeken gebruiken, maar ik weet niet of je dan de Nutella nog proeft. Gewoon een kwestie van uitproberen denk ik. Gr. Wilma

  3. pieterarnolli juni 11, 2016 bij 8:37 pm #

    Buono!

  4. Linie juli 1, 2016 bij 2:14 pm #

    deze was heel erg lekker. ik heb geen nutella erop gedaan maar gesmolten pure chocolade. heel geslaagd

Geef een reactie

