Borrelhapje van mozzarella en ham

20 Feb

Soms komt er een recept voorbij waarbij het water je in de mond loopt. Eenvoudig, maar o zo lekker. Zo zag dit borrelhapje er ook uit op de foto. Bij de ingrediënten staat niet of er buffelmozzarella gebruikt wordt of “gewone” mozzarella. Ik heb buffelmozzarella gebruikt, omdat ik die lekkerder vind. En ik heb prosciutto di Parma gebruikt om de mozzarella mee te omwikkelen. Deze heerlijke borrelhapjes kunnen ook als buffet gerecht of als antipasti geserveerd worden.

Borrelhapjevanmozzarellaenham

Ingrediënten voor 5 personen:

  • 125 g Mozzarella Mini Galbani
  • 10 plakken rauwe ham
  • Oregano
  • Zout
  • Olie
  • Sla (rucola)

Breng de mozzarellabolletjes op smaak met de olijfolie, het zout en de oregano.

Snijd de plakjes ham in tweeën (in de lengte).

Rol een plakje ham om elke mozzarellabolletje.

Zet vast met een cocktailprikker en serveer het op een bedje sla.

Bron: Il gusto Italiano van Galbani

4 Reacties to “Borrelhapje van mozzarella en ham”

  1. elly hendriks februari 20, 2016 bij 11:43 am #

    Volgend keer graag naar kokscullinair@gmail.com De mail sturen dit adres vervalt. Bij voorbaat dank

    • kookgekwilma februari 20, 2016 bij 11:56 am #

      Ik heb net gekeken of ik de emailadressen kan vervangen, maar dat kan ik helaas niet. Misschien is het een optie om met het te vervallen emailadres te ontvolgen en met het nieuwe emailadres te gaan volgen. Alvast bedankt! Met hartelijke groet, Wilma

  2. pieterarnolli februari 20, 2016 bij 12:24 pm #

    Buono!

Geef een reactie

