Cipolline in agrodolce balsamico

24 Dec

Van de week zag ik een bakje met verse zilveruitjes liggen op de groenteafdeling van een groothandel. Ik kon me herinneren dat ik wel eens een recept had gezien met verse zilveruitjes, maar waar? Toch heb ik ze gekocht. Thuis ben ik opzoek gegaan en in het tweede boek dat ik doorzocht, zag ik dit recept. Helemaal niet moeilijk te maken en erg lekker. Het bakje dat ik gekocht had was maar 500 g, dus de aanvullende ingrediënten heb ik gehalveerd.

Cipollineinagrodolcebalsamico

 

Ingrediënten:

  • 1 kg zilveruitjes, gepeld
  • zout
  • 3 el olijfolie
  • 2 el fijne kristalsuiker
  • 2 el balsamicoazijn

Kook de uitjes 20 minuten in kokend water met zout tot ze gaar zijn. Laat ze goed uitlekken.

Giet de olijfolie in een braadpan, doe de uitjes erin en bak ze circa 10 minuten op halfhoog vuur. Roer de suiker en de balsamicoazijn erdoor en bak weer 5 minuten zodat alle uitjes een mooi glanzend laagje hebben.

Dien ze warm of koud op als antipasto of als bijgerecht.

Bron: Twee gulzige Italianen van Antonio Carluccio en Gennaro Contaldo.

2 Reacties to “Cipolline in agrodolce balsamico”

  1. Anke januari 2, 2015 bij 11:24 am #

    ik heb er ook liggen, ideaal om eens uit te proberen

Geef een reactie

