Rotolini di Bresaola alla rucola

17 Dec

Vorige week had ik mijn collega’s uitgenodigd voor een Italiaans hapjes buffet. Vele hapjes die ik serveerde staan hier al vermeld op het blog, maar ik had er ook iets bij dat ik nog niet eerder gemaakt had en dat zijn deze rotolini. Bresaola is gedroogd rundvlees afkomstig uit de Valtellinavallei in Lombardia en is te koop bij Italiaanse delicatessenwinkels en heel af en toe heeft de Lidl het ook in het assortiment. Bij de ingrediënten staat een hoeveelheid van 400 gr rucola. Ik ga er maar van uit dat dat een drukfout is, want dat is wel heel erg veel. Zelf heb ik een zakje van 75 gr gebruikt en dat was genoeg. Deze rolletjes zijn een lekker hapje voor bij de borrel, als antipasti of bij een buffet.

Rotolinidibresaolaallarucola

Ingrediënten voor 20 stuks:

  • 400 gr verse rucola (ik heb een zakje van 75 gr gebruikt)
  • 90 gr verse Parmezaanse kaas. geschaafd
  • 2 el extra vergine olijfolie
  • 1 el balsamicoazijn, van de beste kwaliteit
  • zout en peper
  • 20 plakjes Bresaola

Meng de rucola, Parmezaanse kaas, olijfolie, balsamico en zout en peper in een slakom.

Leg de plakjes bresaola op een snijplank en verdeel het mengsel erover. Rol de plakjes op en plak de uiteinden vast met een beetje olijfolie. Leg de rolletjes op een schaal en serveer meteen.

Bron: Italiaanse hapjes van Lindy Wildsmith en Valentina Harris.

Eén reactie to “Rotolini di Bresaola alla rucola”

  1. Elke december 25, 2014 bij 11:29 am #

    Klinkt erg lekker en gemakkelijk!

Geef een reactie

