Speculaasbroodjes met amandelspijs uit “Brood uit eigen oven” van Levine

23 Nov

Het is alweer ruim 3 jaar geleden dat ik deel nam aan een workshop broodbakken bij Levine van ‘Uit de keuken van Levine’. Ik kwam daar als leek op broodbakgebied en de andere deelnemers die dag waren ervaren broodbaksters. Ik weet nog dat ik het Spaans benauwd kreeg bij het horen van al die baktermen, meelsoorten en vooral niet te vergeten zuurdesem!!! Niets voor mij dacht ik nog, waar ben ik aan begonnen…… Een maand later nam ik weer deel aan een workshop. In die tussentijd had ik wat geoefend thuis, maar wist nog steeds niet veel. Na die tweede workshop kreeg ik van mijn man een mooie Kenwood keukenmachine voor mijn verjaardag en toen ben ik meer gaan bakken en ervaring op gaan doen. De recepten van Levine zijn favoriet bij mij. Gewoon omdat ze altijd kloppen en het eindresultaat goed is. Inmiddels heb ik al een aardig dikke map met broodrecepten van Levine, maar deze kan ik nu wel op een ver plekje opbergen, want Levine heeft een prachtig bakboek geschreven: Brood uit eigen oven. Hierin vind je alle belangrijke informatie over het bakken van brood zoals het vormen, de bakkersformule, zuurdesem maken en nog veel meer. Vorige week was ik samen met Caroline en nog veel meer anderen aanwezig bij de boekpresentatie bij boekhandel de Vries in Haarlem. Levine had heerlijke broden meegenomen om te proeven en de recepten van die broden staan natuurlijk in haar boek. In het boek staat onder anderen het recept van speculaasbroodjes met amandelspijs, echt iets voor de herfst/Sinterklaas periode en die heb ik deze week gemaakt. Het zijn heerlijk luchtige broodjes, niet moeilijk te maken, want er staan duidelijke stap voor stap foto’s bij het recept. Het boek ‘Brood uit eigen oven’ is een echte aanrader voor iedere thuisbakker!

Speculaasbroodjesmetamandelspijs1

Speculaasbroodjesmetamandelspijs2

 

2 Reacties to “Speculaasbroodjes met amandelspijs uit “Brood uit eigen oven” van Levine”

  1. Levine november 24, 2014 bij 11:26 am #

    Dank voor de leuke recensie :-)!

Geef een reactie

