Nutella-ijs

20 Jun

Mijn jongste dochter heeft ‘Het grote Nutella kookboek’ van Paola Balducchi en vanaf dat ik mijn ijsmachine in huis heb, vraagt ze regelmatig of ik een keer Nutella-ijs uit dat boek wil maken. Natuurlijk wil ik dat, maar ik wil nog zoveel, dus ze heeft er even op moeten wachten, maar uiteindelijk heb ik het gemaakt. En het was heel lekker, dus het wachten waard!!

Nutella-ijs

Ingrediënten voor 4 personen:

  • ½ l melk
  • 2 el Nutella
  • 100 gr suiker
  • 2 eidooiers
  • 50 ml slagroom

Klop de slagroom en warm de melk. Klop de eidooiers met de suiker en voeg de Nutella, warme melk en geklopte slagroom toe. Roer goed door en doe het mengsel in een elektrische ijsmachine of in een handmatig draaiende machine en volg de gebruiksaanwijzing van het apparaat. Zet het ijs 12 uur in de vriezer. Serveer het ijs in coupes of schaaltjes.

Bron: Het grote Nutella kookboek van Paola Balducchi.

Geef een reactie

