Bocconcini con menta e peperoncino

9 Apr

Al een paar keer heb ik bij de Bruna met het boek “Italiaanse hapjes” van Lindy Wildsmith en Valentina Harris in mijn handen gestaan, maar het was verpakt in plastic, dus niet in te zien. Uiteindelijk heb ik het op internet opgezocht en kwam ik een “inkijk exemplaar” tegen. Zo’n 10 pagina’s werden daar getoond. Ik zag vooral mooie foto’s en ongeveer twee recepten, maar ik was ervan overtuigd dat het een mooi boek voor mij zou zijn. En dat klopte helemaal! Met verjaardagen of avondjes voor wat grotere groepen maak ik graag een soort van Italiaans buffet en in dit boek staan daar hele leuke ideetjes voor. Al bladerend kwam ik dit recept tegen en toevallig had ik nog een bakje met bocconcini in de koelkast staan, maar dat was niet de aangegeven hoeveelheid zoals in het recept, maar de helft, dus de andere ingrediënten moest ik ook halveren. De smaak is verrassend, eerst fris van de munt, maar daarna een pittige nasmaak van de chilivlokken.

Bocconciniconmentaepeperoncino

Ingrediënten voor 4 personen:

  • 250 gr bocconcini (kleine mozzarella bolletjes)
  • ¼ tl gedroogde chilivlokken
  • 1 tl gehakte verse munt
  • 1½ el extra vergine olijfolie

Laat de bocconcini uitlekken en doe ze in een kom. Strooi de chilivlokken en munt erover en besprenkel ze met de olie. Schud de bolletjes om tot ze goed bedekt zijn. Dek ze af en marineer ze minstens 1 uur in de koelkast. Laat ze voor het serveren op kamertemperatuur komen.

Bron: Italiaanse hapjes van Lindy Widsmith & Valentina Harris.

2 Reacties to “Bocconcini con menta e peperoncino”

  1. wenjoylifestyle april 9, 2014 bij 7:55 pm #

    ziet er heerlijk uit!

Geef een reactie

