Pollo al pepe e limone

26 Feb

Onlangs kreeg ik van Caroline het boek “Het Dolce Vita Dieet” van Gino D’Acampo cadeau. Wederom een boek met mooie foto’s en heerlijke recepten, die ook nog eens lijnvriendelijk zijn. Er staan gerechten in voormeerdere personen of, zoals dit lekkere recept, voor 2 personen. Natuurlijk kan dit ook voor meerdere personen gemaakt worden. Kwestie van de hoeveelheid ingrediënten aanpassen.

Polloalpepeelimone

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 2 middelgrote kipfilets
  • 2 el vloeibare honing
  • geraspte schil en sap van een (bio) citroen
  • 1 teen knoflook, gepeld en fijngehakt
  • 1 tl dijonmosterd
  • 1 tl versgemalen zwarte peper
  • 300 gr kleine vastkokende aardappeltjes, gewassen
  • 2 el olijfolie
  • zout

Kerf elke kipfilet met een scherp mes viermaal tot net op het midden in. Roer in een middelgrote kom de honing met de citroenrasp en -sap, knoflook, mosterd en zwarte peper door elkaar.

Wentel de kipfilets door de marinade. Dek de kom af met plasticfolie en zet hem 1 uur in de koelkast. Verhit de heteluchtoven tot 220̊ C.

Verdeel de aardappeltjes en de kipfilets in een enkele laag in een braadslee. Giet de overgebleven marinade eroverheen en besprenkel alles met olie. Strooi er wat zout overheen en zet de braadslee 30 minuten in het midden van de oven. Serveer de kip meteen.

Bron: Het Dolce Vita dieet van Gino D’Acampo.

8 Reacties to “Pollo al pepe e limone”

  1. Casa Dolceria februari 26, 2014 bij 10:00 am #

    Dit is lekker en makkelijk!
    Ga ik snel proberen. Ik moet toch echt eens een boek van Gino aanschaffen

    • kookgekwilma februari 26, 2014 bij 10:02 am #

      Hahahaha, ren naar de boekhandel Ria!!! Komend weekend plaats ik het recept van een citroentaart uit hetzelfde boek!!! Heel erg lekker!!!🙂

  2. Casa Dolceria februari 26, 2014 bij 10:06 am #

    Een van m’n favoriete taarten, citroentaart. In het weekend maar eens lekker boek-shoppen🙂

  3. Het eten is klaar februari 26, 2014 bij 11:37 pm #

    Ik zoek nog wat voor een etentje. Wat ik me afvraag: zou je dit bij een dinertje serveren of eet je het gewoon op woensdagavond. Het recept ziet er lekker uit maar is het bijzonder genoeg? Je schrijft ook niet echt hoe je het zelf vond.

    • kookgekwilma februari 26, 2014 bij 11:44 pm #

      Voor een etentje kan het best geserveerd worden. Er makkelijk juist, want je zet het van tevoren klaar en schuift het zo de oven in. En zoals ik al schreef staan er heerlijke recepten in het boek en dit is er één van. We hebben er van genoten!!

      • Het eten is klaar februari 26, 2014 bij 11:50 pm #

        Bedankt ik ga het proberen. Denk dat ik de kipfilet vervang door biologische ontbeende en ontvelde kippendijen. Geeft toch wat meer smaak denk ik.
        Ben niet gewend om een gerecht te serveren wat ik nooit zelf heb gemaakt, vandaar dat ik naar jouw ervaring vroeg.

  4. Marion augustus 10, 2014 bij 2:37 pm #

    Wat een heerlijk recept. Ik had nog wat tomaatjes over en heb die erbij gedaan. Volgens de rest van het gezin mag ik dit vaker maken.

Geef een reactie

