Giovanna Pellegrino’s geroosterde paprika’s

22 Feb

Deze geroosterde paprika’s heb ik op oudejaarsavond gemaakt. We hebben er van zitten smullen, maar de foto die ik ervan gemaakt had was niet helemaal naar mijn zin. Altijd een goed excuus om het gerecht nog een keer te maken. De eerste keer had ik twee gewone paprika’s gebruikt (volgens recept), maar die vond ik lastig op te rollen. Bij de tweede keer heb ik vier punt paprika’s gebruikt en dat ging een stuk makkelijker. Wel heb ik de rolletjes vastgeprikt met een cocktailprikker, dus niet met de naad naar beneden.

GiovannaPellegrino'sgeroosterdepaprika's

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 2 grote paprika’s (of 4 puntpaprika’s)
  • 50 gr tonijn uit blik, uitgelekt
  • 10-12 groene olijven, gehakt
  • 2 el geroosterde pijnboompitten, geroosterd
  • peperoncino of (versgemalen) zwarte peper
  • citroensap
  • olijfolie

Rooster de paprika’s, ontvel ze, verwijder de zaadjes en snijd het vruchtvlees in de lengte in vieren.

Meng de tonijn, olijven, pijnboompitten en peperoncino met een kneep citroensap.

Leg van dit mengsel een lepeltje vol op het puntige uiteinde van de stukken paprika.

Rol ze op als een sigaret en leg ze, net de naad naar beneden, op een schaal.

Besprenkel ze met olijfolie en zet ze voor het serveren 1-2 uur in de koelkast.

Bron: De Siciliaanse keuken van Clarissa Hyman.

4 Reacties to “Giovanna Pellegrino’s geroosterde paprika’s”

  1. beejeekookt februari 22, 2014 bij 3:58 pm #

    Lijkt me heerlijk!

  2. Hapjes Princess februari 24, 2014 bij 10:29 pm #

    Heerlijk recept!!!

Geef een reactie

