Antipasto Tradizionale

15 Dec

Tijdens een etentje in ons favoriete Italiaanse restaurant hadden wij een schaal antipasto vooraf. Diverse soorten Italiaanse vleeswaren, gegrilde groenten en wat insalata Caprese mooi opgemaakt op een grote schaal. Gisteravond heb ik zelf een schaal samengesteld voor 5 personen. Een dag van tevoren heb ik plakken courgette en aubergine in de grilpan gegrild en ze daarna in een schaal met olijfolie, knoflook, peper en zout en oregano gedaan en een nacht laten marineren. Verder heb ik wat kastanjechampignons gebakken in wat olijfolie met knoflook, peper, zout en oregano. Dit ging in een schaaltje waar ik nog wat extra olijfolie aan heb toegevoegd en ook dit heeft een nacht staan marineren. Deze groenten serveer je koud )op kamertemperatuur). Ik had een pakje antipasti vleeswaren van Fiorucci gekocht met daarin Salame Milano, Coppa en Proscutto Crudo. Van de Lidl had ik een pakje truffel salami (tijdelijk in het assortiment). Ook had ik er wat carpaccio en Insalata Caprese bij gemaakt. En als laatste had ik er wat lekkere olijven op gedaan. Haal bijtijds de gegrilde groenten en de vleeswaren uit de koeling, want dan komen de smaken veel beter tot hun recht. Serveer er ciabatta of een boerenbrood bij. Zelf had ik er ciabatta bij gedaan. Er kan natuurlijk nog veel meer bij zoals bijvoorbeeld bruschetta, mortadella, vitello tonnato en geroosterde paprika’s. Kortom, het is een schaal met vele mogelijkheden!!

Antipastotradizionale

4 Reacties to “Antipasto Tradizionale”

  1. Jan-Boudewijn Bunt december 22, 2013 bij 10:20 pm #

    Beste Wilma,

    Dit voorgerecht ook mogen proeven, top! Gaan wij gauw eens thuis “na-maken”

    • kookgekwilma december 22, 2013 bij 10:23 pm #

      Hoi JB, Ik ga het eerste kerstdag weer op tafel zetten. Zoveel mogelijkheden, heerlijk!! Ben benieuwd was er bij jullie op de schaal komt!🙂

  2. Elisabetta januari 4, 2015 bij 9:36 am #

    Ziet er heerlijk uit. Hoe simpeler hoe lekkerder! Ga deze antipasto vanavond ook maken, mmmh

    • kookgekwilma januari 4, 2015 bij 11:29 am #

      Ik maak het vaak als ik gasten aan tafel heb. Altijd een succes!!!🙂

Geef een reactie

