Gezonde, zachte, lichtbruine bolletjes met lijnzaad

27 Okt

Het blog van Xandra bakt brood bestond 14 oktober jl 1 jaar en om dat te vieren verloot Xandra 2 broodbakboekjes. Om mee te dingen naar zo’n boekje moet je Xandra wel volgen op Twitter of via haar blog en ook moet je 1 of meer recepten van haar delen. Op Twitter volgen Xandra en ik elkaar al  een tijdje.  Xandra heeft lekker broodrecepten op haar blog staan, dus zeker een kijkje waard. Het recept van deze broodjes heb ik laatst gedeeld op Facebook, maar op dat moment nog niet gemaakt. Inmiddels heb ik ze al twee maal gemaakt. Het zijn heerlijke broodjes, die je kan invriezen, maar bij mij hebben ze de vriezer niet gehaald, ze waren zo op. Het recept vind je hier!

Gezonde,zachte,lichtbruinebolletjes1

7 Reacties to “Gezonde, zachte, lichtbruine bolletjes met lijnzaad”

  1. Esther oktober 28, 2013 bij 1:24 pm #

    Hoi Wilma, ik heb net de broodjes gebakken en gegeten , heerlijk!
    Ik heb alleen een vraag, ze waren een beetjes plat gebleven. Heb je een tip voor de volgende keer?

    • kookgekwilma oktober 28, 2013 bij 1:27 pm #

      Hoi Esther, ja, ze zijn heerlijk hè? Jammer dat ze plat zijn gebleven. Heb je ze wel goed bol gemaakt voor de tweede rijs?

      • Esther oktober 28, 2013 bij 1:35 pm #

        Hoi Wilma , ja het waren mooie bolletjes op spanning . Het zou kunnen dat het afdek plastic te vet was. Want bij het eraf halen stortte ze een klein beetje in. Zou het kunnen dat de eerste rijs te lang geduurd heeft?

      • kookgekwilma oktober 28, 2013 bij 1:40 pm #

        Ik zet ze tijdens de tweede rijs in de koude oven met daar onderin een bak met heet (kokend) water. Aan het einde van die rijstijd verwijder ik de bak met water en zet de oven aan op de hoogste temperatuur. De broodjes zijn dan na ca. 18 minuten klaar. Als je twee platen met broodjes hebt, bak je de tweede plaat in ca. 8 à 9 minuten. Afhankelijk van je oven, dus erbij blijven. Ik dek de broodjes tijdens de ovenrijs niet af. Misschien een idee om het zo te proberen?

  2. Esther oktober 28, 2013 bij 1:44 pm #

    Dank je voor de tips!

  3. Eden Health november 25, 2013 bij 2:37 pm #

    Dat zijn mooie bolletjes!

Geef een reactie

