Frollini al limone e ricotta

17 Sep

Vorig jaar bracht ik 2 tijdschriften met taartrecepten mee uit Italië, dit jaar kocht ik de laatste dag een tijdschrift met koekjesrecepten. Deze Frollini zagen er in dat blad erg lekker uit en aangezien ik dol ben op de frisse smaak van citroen, wilde ik dit recept wel eens uitproberen. Ik had verwacht dat de koekjes bros zouden zijn, maar dat was niet zo. Ze zijn wat zacht, maar wel lekker fris van smaak.

Frolliniallimoneericotta

Ingrediënten:

  • 350 gr bloem
  • 1 ei
  • 100 ml melk
  • 125 gr ricotta
  • 200 gram suiker
  • 1/2 theelepel bakpoeder
  • 1 theelepel vanille-extract
  • 1 citroen
  • 50 gr poedersuiker
  • het sap van 1/2 citroen

Meng in een kom de suiker met het ei. Voeg de melk, het vanille-extract en de ricotta toe en roer dit goed door elkaar. Voeg de geraspte schil van een citroen toe.

Zeef de bloem en het bakpoeder boven de kom en meng het door elkaar tot een mooi deeg.

Neem steeds een klein beetje deeg en rol hier met bebloemde handen kleine balletjes van. Leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat en bak ze 15 minuten in een voorverwarmde oven van 180° C. Haal ze uit de oven en laat ze afkoelen.

Maak van de poedersuiker en het citroensap een glazuur en versier hiermee de koekjes.

NB: de koekjes zijn vrij bleek van kleur, maar dat zijn ze in het tijdschrift ook.

Bron: Torta della Nonna, Biscotti Golosi juli/aug 2013.

4 Reacties to “Frollini al limone e ricotta”

  1. zoethartigbakken september 17, 2013 bij 3:21 pm #

    Hoi Wilma. Ziet er lekker uit die koekjes. Maar mijn vraag is eigenlijk welke tijdschriften haal jij die uit. Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
    Groetjes en succes met je site verder
    Mariella

    • kookgekwilma september 17, 2013 bij 5:20 pm #

      Hallo Mariella, dank je! Dit is uit een Italiaans tijdschrift. Die heb ik uit Italië meegenomen.
      Groetjes, Wilma.

      • zoethartigbakken september 17, 2013 bij 6:11 pm #

        Heb je ook een naam van dat tijdschrift of geef je die liever niet.

      • kookgekwilma september 17, 2013 bij 6:17 pm #

        Die staat erbij als bronvermelding!

Geef een reactie

