Quiche Caprese

15 Mei

Soms heb je van die dagen dat je totaal geen inspiratie hebt voor het avondeten. Ja heus, dat gebeurt mij ook wel eens. Zo ook een tijdje geleden. Ik liep toen bij onze grootgrutter en had geen idee wat ik in mijn mandje moest doen. Gelukkig weten ze daar in de supermarkt raad mee, want bij de groenteafdeling staat een groot rek met allemaal receptenkaarten, voor elk wat wils. Soms werp ik daar een blik in en zo ook die middag. En tot mijn grote vreugde zag ik op zo’n kaartje het recept van deze Quiche Caprese. Mijn mandje was dus snel gevuld met de ingrediënten en ’s avonds schotelde ik mijn gezin deze heerlijke taart voor!

QuicheCaprese

Ingrediënten voor 4 personen:

  • 6 plakjes roomboterbladerdeeg, ontdooid
  • 1 bakje pijnboompitten a 80 gr.
  • 400 gr cherrytomaten
  • 4 eieren
  • 1 bekertje creme fraiche van 125 ml
  • 15 gr basilicumblaadjes, fijngesneden
  • 100 gr Parmezaanse kaas, geraspt
  • 1 bol mozzarella van 125 gr, in plakjes
  • 4 romatomaten, in plakjes

Verwarm de oven voor op 180˚ C. Bekleed een ingevette springvorm van 24 cm met het bladerdeeg. Rooster de pijnboompitten 3 minuten in een koekenpan zonder olie of boter. Laat afkoelen op een bord.

Verdeel de pijnboompitten en cherrytomaten over de quichebodem. Klop de eieren los met de creme fraiche. Schep het basilicum en de Parmezaanse kaas erdoor en breng op smaak met peper en zout. Verdeel de mozzarella en het eimengsel over de tomaten.

Snijd de romatomaten in plakken en leg op de quiche. Bak de quiche in ca. 55 minuten in het midden van de oven goudbruin en gaar. Dek af met aluminiumfolie als hij te donker wordt. Laat de quiche 1 uur afkoelen. Eet je de quiche als hoofdgerecht, dan kun je er een salade bij serveren.

Bron: ah recepten

4 Reacties to “Quiche Caprese”

  1. Caroline Brouwer mei 15, 2013 bij 11:06 am #

    Ha, ha dat kaartje heb ik ook meegenomen!

    • kookgekwilma mei 15, 2013 bij 11:47 am #

      Wij vonden ‘m erg lekker. Ik heb er alleen geen pijnboompitten in gedaan, want dat vindt één van de meiden niet lekker.

  2. foodandotherfriends mei 27, 2013 bij 12:10 pm #

    Ziet er heerlijk uit! Heb het kaartje ook meegenomen, maar nog niet geprobeerd. Dit recept ga ik zeker nog uitproberen!

Geef een reactie

