Cioccolatini a cuore per San Valentino (chocoladehartjes voor Valentijn)

13 Feb

Vorige week zag ik op Facebook het recept van deze Valentijn bonbons voorbij komen op de pagina van Ziti Zitoni. Ik reageerde direct dat ik deze ook wilde maken, want het was geen ingewikkeld recept en ik had nog ergens een ijsblokjes vorm met hartjes. Vol enthousiasme ging ik aan de slag en na een uurtje wachten kon ik de bonbons gaan lossen……. dacht ik. Maar deze bonbons wilde niet los komen. Dus de vorm met warm water behandeld en toen kwamen ze wel los, maar niet mooi genoeg naar mijn zin. Uiteindelijk ben ik naar het winkelcentrum gegaan opzoek naar siliconen hart vormpjes en bij de Blokker lag er nog één exemplaar. En nu kon ik de bonbons er zo uitdrukken. Het decoreren vergt enige oefening. Bij gebrek aan pistachenootjes heb ik er wat donkere hagelslag over gestrooid. Buon San Valentino!!

Valentijnbonbons2

Ingrediënten voor circa 12 stuks

  •  25 ml slagroom
  •  50 gram mascarpone
  •  175 gram pure chocolade
  •  75 gram witte chocolade
  •  gehakte pistachenootjes

Breng de slagroom met de mascarpone in een pan aan de kook.

Breek de pure chocolade in stukjes en smelt au bain marie. Voeg het mascarponemengsel er door tot je een gladde substantie hebt.

Giet de chocolade in de vormpjes. Verwijder de overtollige chocolade door de bovenkant met een plastic spatel of paletmes af te strijken. Laat circa 30 tot 60 minuten opstijven in de vriezer.

Laat de witte chocolade au bain marie smelten.

Haal de hartjesbonbons door de witte chocolade of overgiet ze met behulp van een lepel met de witte chocolade.

Garneer met de pistachenootjes. Leg een stuk bakpapier in een plastic bakje (met deksel) en leg de bonbons hierop. Bewaar ze afgesloten in de vriezer of koelkast.

Bron: Ziti Zitoni

4 Reacties to “Cioccolatini a cuore per San Valentino (chocoladehartjes voor Valentijn)”

  1. cookiecottage maart 6, 2013 bij 11:21 pm #

    hmmmm… dit lijkt me heerlijk! Wordt de binnenkant een beetje praliné-achtig of is de binnenkant wat steviger? Klinkt in ieder geval niet al te moeilijk : )

    • kookgekwilma maart 6, 2013 bij 11:24 pm #

      Niet praliné-achtig. Het is één geheel, maar het smaakt een beetje zoals de romige Milka chocolade, heerlijk!

  2. Martine november 23, 2013 bij 6:47 pm #

    Ziet er lekker uit, ga ik ook eens proberen. Bedankt.

Geef een reactie

