Laatste blog van 2012

31 Dec

IMG_2714

Vandaag, 31 december 2012, stond ik al vroeg in de keuken om, traditiegetrouw, oliebollen en appelflappen te bakken. Tussendoor keek ik even op Twitter en Facebook en daar zag ik allemaal terugblikken op het afgelopen jaar van diverse mensen, maar ook veel van mijn mede foodbloggers en dan ga je vanzelf ook nadenken over het afgelopen jaar.

Toen 2012 begon, was ik al actief op Twitter met het plaatsen van foto’s van de gerechten die ik maakte. Regelmatig kreeg ik als reactie op de foto’s de vraag waarom ik niet ging bloggen. Niets voor mij zei ik dan. Afijn, ik heb me laten overhalen (nog bedankt dames!) en begin mei was mijn eerste blog een feit. En ik moet toegeven, ik heb nog geen dag spijt gehad. Wel heb ik de lat voor mezelf erg hoog gelegd, want ik wilde bijna dagelijks een blog plaatsen en dat is haast niet mogelijk. Mijn voornemen voor 2013 is dan ook om gemiddeld 3 blogs per week te plaatsen.

2012 is ook het jaar waarin ik via Twitter bevriend ben geraakt met Caroline, die op nog geen 5 minuten loopafstand bij mij vandaan woont. We hebben samen al aardig wat kopjes koffie gedronken en brood gebakken en wat mij betreft zetten we dat in 2013 voort.

In 2012 ging er een grote wens van mij in vervulling en heb ik samen met Enzina, die ik ook via Twitter heb leren kennen, een Italiaanse kookworkshop gegeven en ik moet zeggen, dat smaakt naar meer.

Qua werk was het even slikken toen ik te horen kreeg dat mijn functie als kookleerkracht op een SBO school kwam te vervallen. Ik heb het vijf jaar met veel liefde en plezier gedaan. Maar goed, je weet maar nooit wat er weer op je pad komt, dus we houden moed!

Plannen voor 2013 heb ik nog niet echt. Er is een nieuw kookboek in bestelling, dus daar zullen wel weer recepten uit gemaakt worden en na goedkeuring hier geplaatst worden. Wel wil ik nog eens een keer een brood vlechten, croissants bakken en nog veel meer………

Ook lijkt het me leuk om de andere foodbloggers (Els, Tessa, Margriet, Ursula en alle anderen) die ik nog niet in leven lijve heb gezien, te ontmoeten. In oktober van dit jaar heb ik bij een workshop macarons maken bij Poptasi Simone, Femke, Alexandra, Kelly, Pauline, Laura en Josette ontmoet. Pauline had ik al een keer eerder ontmoet en ik ben die avond gezellig met Levine heen en weer gereisd.

Tja, wat moet ik nog meer kwijt hier ……….. Ik zou het niet weten, behalve dit…..

IK WENS IEDEREEN EEN HELE FIJNE JAARWISSELING EN EEN GELUKKIG, GEZOND, MOOI EN VOORAL SMAKELIJK NIEUW JAAR TOE!!!!!

12 Reacties to “Laatste blog van 2012”

  1. Levine december 31, 2012 bij 1:18 pm #

    Jij ook een heel goed 2013!

    • kookgekwilma december 31, 2012 bij 1:24 pm #

      Dank je Levine!! Dat we maar lekker mogen bakken, vind je niet? 😉

      • Caroline Brouwer december 31, 2012 bij 2:38 pm #

        Ook van mij een goede jaarwisseling en een heel goed begin en wat mij betreft gaan we gewoon verder in 2013! En dat brood vlechten zie ik ook wel zitten. En zelf pasta maken natuurlijk ook nog!
        liefs, Caroline
        Geniet van je oliebollen!

      • kookgekwilma december 31, 2012 bij 3:34 pm #

        Zelf pasta maken: Zet maar op het “samen to do” lijstje Caroline. 😉

        Liefs, Wilma.

  2. Anja december 31, 2012 bij 1:51 pm #

    Je schrijft leuk je blogs en veel moed gehad om al zo vroeg te koken.
    Ik ben met die feestdagen niet zo vroeg uit de veren 😉

    Kijk er naar uit om je blogs verder te lezen.

  3. Danielle december 31, 2012 bij 4:49 pm #

    Ik ben een echte lurker: ik lees je blogs altijd, maar heb tot vandaag nog niet gereageerd. Ik wens je echter wel een heel goed, gezond en gelukkig 2o13. Ik zal als goed voornemen voor 2013 wat vaker een reactie achterlaten op je heerlijke blog!

  4. Nell Nijssen december 31, 2012 bij 7:21 pm #

    Met dank voor je belangstelling en/of reacties op mijn weblog. Ik wens jou en je naasten een heel gelukkig en vooral gezond 2013! Dat ook het komende jaar opnieuw veel Eetplezier te wachten staat.

    • kookgekwilma december 31, 2012 bij 7:30 pm #

      Dank je wel Nell! Dat we maar veel mogen kokkerellen en bloggen!!!

  5. Louise januari 2, 2013 bij 2:44 pm #

    Lieve Wilma,
    ik lees nu pas je laatste blog van 2012 en ik wil je laten weten dat ik hem met plezier heb gelezen, ook dit jaar hebben we mogen genieten van jouw kookkunsten in je blog maar ook in real life! Regelmatig print ik een recept van jou uit en heb er al een aantal gemaakt en altijd met succes. Dit jaar wil ik toch echt eens zelf brood gaan bakken (zonder de broodbakmachine dus) en vis op allerlei manieren klaar maken, maar natuurlijk eerst koken voor jou en mijn andere dinnen.

    • kookgekwilma januari 2, 2013 bij 3:30 pm #

      Lieve Louise, dank je wel voor je reactie! Wat leuk dat je hier recepten naar je zin vindt. Ben erg benieuwd wat je volgende maand voor ons gaat koken. Oja, dat broodbakken is verslavend hoor, dus je bent gewaarschuwd! 😉

      Xx

Geef een reactie

