Ideeën voor kerst: buffet/borrelhapjes

13 Dec

Na de desserts, nu wat ideeën voor buffet/borrelhapjes. De meesten zijn van tevoren klaar te maken, anderen, zoals de arancini, kunnen voor een gedeelte van tevoren klaargemaakt worden, maar moeten op het laatste moment gebakken worden.

IMG_2610

Linksboven: Caprese sticks (romaatjes, gehalveert met een klein bolletje mozzarella ertussen met wat peper, zout, olijfolie en basilicum eroverheen)

Rechtsboven: Uova Tonnate

Midden: Muffins met ricotta en olijven

Linksonder: Antipasti

Rechtsonder: Arancini di riso

16 Reacties to “Ideeën voor kerst: buffet/borrelhapjes”

  1. Aranka december 13, 2012 bij 11:33 am #

    Mmmm Arancini! Die heb ik ooit gegeten op Sicilië en staat nog altijd op de planning om zelf te maken. Die eieren zien er ook lekker uit trouwens 🙂

    • kookgekwilma december 13, 2012 bij 11:36 am #

      Hoi Aranka,
      Dit is je kans om de Arancini dus zelf te maken hahaha. In de eieren zit geen zout verwerkt, maar de kappertjes zijn wel zout natuurlijk, maar daar weet jij vast wel een oplossing voor.

      Groetjes, Wilma.

  2. Nina december 13, 2012 bij 12:03 pm #

    Lekker! Leuke tips om aan mijn vader door te geven, hij maakt altijd het kerstdiner haha. Ik krijg er alweer helemaal in in!

    • kookgekwilma december 13, 2012 bij 12:05 pm #

      Leuk! Dus jij mag met de kerst genieten en dan hoef je zelf niets te doen??? Ook wel eens lekker toch? 😉

      • Nina december 13, 2012 bij 12:08 pm #

        Haha ja inderdaad, heerlijk is dat, eigenlijk altijd als ik bij mn ouders ben. Ik kan ook niet echt goed meehelpen, want 1e kerst vier ik altijd bij mijn schoonouders en dan 2e kerst bij mijn ouders maar die wonen 4 uur bij elkaar vandaan met de trein, dus veel onderweg haha. En dan is mijn oma ook nog jarig, dus daar moeten we 2e kerst ook altijd heen! Mijn vader kan heerlijk koken, dus ik vind het niet erg!

      • kookgekwilma december 13, 2012 bij 12:20 pm #

        Drukke dagen hoor! Maar je hebt het koken dus niet van een vreemde hahaha. Ik wens je hele fijne en lekkere dagen toe!!

  3. stephaniebex december 13, 2012 bij 1:26 pm #

    Heey Wilma, heel erg leuk! Het water loopt me al in de mond!

    • kookgekwilma december 13, 2012 bij 1:53 pm #

      Hoi Stephanie, dank je voor je leuke reactie. Jij hebt ook een mooi blog. Zal je bij mijn links plaatsen! 😉

  4. junglefrog december 15, 2012 bij 11:03 am #

    Ik krijg spontaan kerst stress. Ik heb nog niet nagedacht over het kerst menu. Drama want dat is best laat eigenlijk. De tijd gaat te hard! Leuke hapjes Wilma!

    • kookgekwilma december 15, 2012 bij 11:09 am #

      Hahahaha, is niet de bedoeling hè, dat je kerststress krijgt. Je hebt nog ruim een week……… Bedankt voor je reactie!! 🙂

  5. Ingrid de Lange december 18, 2012 bij 8:37 am #

    Ziet er heerlijk uit, je hebt me op ideetjes gebracht, dank je.

  6. Borrelhapjes Blogger februari 23, 2013 bij 4:47 pm #

    Leuke recepten!

  7. all in buffet april 11, 2017 bij 2:02 pm #

    had deze blog gebruikt afgelopen kerst, super leuk!

Geef een reactie

