Paddenstoelensaus

27 Nov

Wederom een recept met paddenstoelen. Ik had nog verse pasta in de vriezer liggen, dus na het ontdooien heb ik daar spaghetti van gedraaid. Was erg lekker met deze saus. Tot mijn grote schrik zie ik op de foto dat ik vergeten ben om er de kruiden bij te doen. Wel een reden voor mij om het snel nog een keer te maken en dan MET kruiden!!

Ingrediënten:

  • 1 el olijfolie
  • 500 gr paddenstoelen, in vieren gesneden
  • 1 ui, gesnipperd
  • 2 teentjes knoflook, kleingesneden
  • 100 ml droge witte wijn
  • 200 ml room
  • 100 ml bouillon
  • handvol verse kruiden (zoals bieslook, basilicum en peterselie), fijngehakt
  • 2 lente-uitjes
  • 2 el truffelolie
  • zout en peper uit de molen

Verwarm de olie in een pan en bak de paddenstoelen, ui en knoflook even aan.

Giet er de wijn, room en bouillon door en laat een paar minuten zachtjes koken.

Scherp er de kruiden, lente-ui en truffelolie door en breng op smaak met zout en peper uit de molen.

Bron: 100 Pastasauzen van Thea Spierings

 

Geef een reactie

