High Tea

1 Nov

Naast het kokkerellen heb ik nog een hobby: Mijn interieur. Ik vind het heerlijk om met decoraties voor in huis bezig te zijn. Per seizoen weer een ander kleurtje kaarsen, andere kussentjes in de bank enz. enz. Toen ik nog actief was op Hyves kwam ik terecht bij Huisje Kijken. Een interieur Hyves waar heel veel mensen met dezelfde interesse foto’s plaatsen van hun interieur en gezellig met elkaar “kletsen”. Daaruit is een vriendinnengroep ontstaan (ik ben er één van) die sinds bijna 3 jaar lief en leed met elkaar delen. We proberen een paar maal per jaar bij elkaar te komen en de ene keer is dat centraal in het land (we komen namelijk overal vandaan, zelfs uit Duitsland) en dan gaan we shoppen en lunchen of we komen met z’n allen bij iemand thuis. Twee maanden geleden kreeg ik het idee om een High Tea voor de dames te verzorgen. Dus deed ik een oproep of er animo voor was…… Nou dat was er wel. Gisteren was het zover. We waren met 16 meiden van de groep en mijn dochters waren ook thuis, dus 18 in totaal. Vorige week had ik alvast wat broodjes gebakken en ingevroren. Afgelopen dinsdag heb ik twee soorten koekjes gebakken en ’s avond nog maar een appelcake (in taartvorm) voor het geval ik te weinig zou hebben. Ook de Surinaamse eiersalade en kruidenroomkaas heb ik die dag nog gemaakt. Gisteren stonden de Brownies al voor negenen in de oven, daarna volgden de mini muffins en de scones. De rest van de ochtend ben ik bezig geweest met alles klaarzetten, schalen opmaken en de tafels gezellig maken. De High Tea bestond uit:

Zoet:

  • Mini muffins
  • Brownies met kokos
  • Scones met room en jam
  • Slagroomsoesjes
  • Baci di Dama
  • Biscotti sotto forma di cuore
  • Lekkere chocolaatjes
  • Spekjes in de vorm van pompoenen, het was tenslotte Halloween
  • Appelcake

Hartig: (hiervan helaas geen foto)

Wrap gevuld met:

  • Zalm en roomkaas
  • Tonijn/pesto salade
  • Surinaamse eiersalade met rucola

Witte broodjes met:

  • Rucola, brie, honing en pijnboompitten
  • Rucola, blauwaderkaas, peer en walnoten
  • Kruidenroomkaas

En natuurlijk was er thee!!

De muffins heb ik gemaakt van een pak van Dr. Oetker, aangezien ik zelf geen recept voor hande had en dus voor “safe” ging. Ze zijn erg lekker hoor. De soesjes heb ik ook gekocht, want ik heb al heel lang geen soezendeeg meer gemaakt en wilde niet het risico lopen dat het op het laatste moment zou mislukken. De chocolaatjes en spekjes zijn ook gekocht. Het waren een paar pittige dagen, maar zeker de moeite waard!

11 Reacties to “High Tea”

  1. Judith november 1, 2012 bij 1:19 pm #

    Ziet er leuk, lekker en verzorgd uit! Wat een werk he…

    • kookgekwilma november 1, 2012 bij 1:31 pm #

      Dank je Judith. Het is idd wat werk, maar als iedereen blij met een vol buikje naar huis gaat……. Dan weet je waar je het voor gedaan hebt toch? 😉

  2. Diny november 1, 2012 bij 1:28 pm #

    lieve Wilma,het was erg lekker allemaal, je bent een topkok en een top gastvrouw, nogmaals bedankt, ik ben blij jouw ‘dinnetje te zijn xxx

    • kookgekwilma november 1, 2012 bij 1:32 pm #

      Lieve Diny, dank je wel. Vond het erg leuk om voor jullie te doen hoor! XXX

  3. moniquevasmel november 1, 2012 bij 2:16 pm #

    Hoi Wilma, wat kan je toch lekker koken. Ik heb genoten van de high tea net als de vorige keer bij je. Hoe je het allemaal weer klaar hebt gekregen zonder te stressen is mij een raadsel: ik zou allang in de stress zijn geschoten hoor. Je bent een topper. Bedankt nogmaals, xx

    • kookgekwilma november 1, 2012 bij 2:20 pm #

      Dank je wel Monique, lief van je. Ik heb wel even stress gehad hoor, toen ik dacht dat ik geen roomkaas in huis had. Ben toen snel naar de Lidl gefietst om het te halen. Later bleek dat het ergens achter in de koelkast lag hahaha. Maar over het algemeen geen stress… 🙂 XXX

  4. Loes van der veer november 1, 2012 bij 4:21 pm #

    Het was geweldig lekker allemaal,je bent echt een topkok en een top gastvrouw!
    Ik heb er heerlijk van genoten en toen ik thuis kwam hoefde ik niks meer te eten mijn buikje zat propvol, dank je wel voor de heerlijke dag ik ben er trots op dat je mijn dinnetje bent dikke kus loes!

    • kookgekwilma november 1, 2012 bij 4:23 pm #

      Dank je wel Loes! Ook al zo’n lieve reactie! Wij hebben gisteravond nog frietjes gehaald…. hoe culinair!!!!! Maar wel lekker! 🙂 XXX

  5. Candy november 1, 2012 bij 4:40 pm #

    Ziet er weer heel mooi en verzorgd uit, Wilma! Ik heb een superlekker recept voor brownies, altijd succes mee: http://keukenplezier.blogspot.be/2008/04/brownies-met-walnoten.html

    • kookgekwilma november 1, 2012 bij 4:43 pm #

      Dank je Candy. Ik ga even naar dat recept kijken.

    • kookgekwilma november 1, 2012 bij 4:46 pm #

      Ik heb gekeken en het komt uit “Hoe word ik een goddelijke huisvrouw” en die heb ik ook. Daar heb ik het recept van de scones uit. Ook zo’n heerlijk boek! 🙂

Geef een reactie

