(Kastanje) Champignon-roomsoep

15 Okt

Het is weer herfst, dus kom je overal recepten tegen met paddenstoelen. Heerlijk hoor, ik lust ze wel. Van de week had ik weer eens trek in soep, dus ben ik naar de winkel gegaan en heb daar twee doosjes kastanjechampignons en een flesje kookroom meegenomen. De rest had ik nog op voorraad.

Ingrediënten:

  • 2 doosjes kastanje champignons, schoongeborsteld en in plakjes
  • 1 grote ui, gepeld en fijngesneden
  • 2 teentjes knoflook, gepeld en fijngehakt
  • 1 flesje kookroom
  • 1 liter runderbouillon
  • olijfolie
  • peper en zout
  • peterselie

Doe een flinke scheut olijfolie in een grote pan. Fruit hierin de ui en knoflook. Voeg daarna de kastanjechampignons toe en bak deze even mee. Schenk de bouillon erbij en breng het aan de kook. Voeg op het laatst de kookroom toe en laat de soep weer goed heet worden. Op smaak brengen met peper, zout en peterselie.

4 Reacties to “(Kastanje) Champignon-roomsoep”

  1. HILDE oktober 17, 2012 bij 11:47 am #

    Kom hier via huisje kijken, wat een heerlijk soeppie zeg!
    Je gebruikt room, goed idee zeg, het gekke is dat ik deze soep ook wel maak, maar dan als basis een roe, aanvullen met bouillon. Voordeel is dan dat je de soep wat gebonden is. Nooit aan gedacht om het op deze manier te maken…ga ik dit weekend doen!

    • kookgekwilma oktober 17, 2012 bij 6:58 pm #

      Hilde, wat leuk dat je laat weten dat je via Huisje Kijken hier terecht bent gekomen. Als je de soep gaat maken en je vind ‘m alsnog te dun, kan je het altijd nog binden met een beetje maïzena of bloem. Eet smakelijk en bedankt voor je reactie!

  2. lekkerhappen oktober 23, 2012 bij 6:12 pm #

    Lijkt me erg lekker. Nog nooit zelf zoiets gemaakt…

Geef een reactie

