Warm chocoladetaartje

9 Okt

Wij zijn niet van die toetjes eters, maar sinds ik dit blog heb, is daar verandering in gekomen. In het weekend wil ik nog wel eens een dessert uitproberen. Met het boekje Ovenpannetjes van de Xenos in huis krijg ik er ook steeds meer zin in. Daar staan zulke lekkere warme nagerechten in, ideaal voor de herfst of winter. Dit keer heb ik gekozen voor deze chocoladetaartjes. Ze zijn best machtig, vonden wij, maar ondanks dat zijn alle pannetjes leeg gegaan. Dat zegt toch genoeg……..

Voor 4 personen:

  • 200 gr. roomboter
  • 200 gr. pure chocolade, in blokjes
  • 4 eieren
  • 100 gr. suiker
  • 4 eetlepels bloem

Verwarm de oven voor op 225̊ C.

Smelt in een steelpan op een laag vuur de roomboter met de chocolade en roer glad. Neem de pan van het vuur.

Klop met een mixer de eieren met de suiker luchtig. Voeg al kloppende de chocoladeboter toe. Zeef de bloem boven het beslag en spatel er luchtig door.

Verdeel het beslag over 4 ingevette pannetjes en bak de chocoladetaartjes 10-12 minuten in de voorverwarmde oven. De bovenkant voelt dan stevig, terwijl de taartjes van binnen nog vloeibaar zijn.

Laat de chocoladetaartjes 15-20 minuten afkoelen en serveer ze in de pannetjes.

Bron: Ovenpannetjes van de Xenos.

2 Reacties to “Warm chocoladetaartje”

  1. Nina oktober 10, 2012 bij 11:05 pm #

    Aaah die wil ik! Neem ik vaak als dessert in Frankrijk, heerlijk!

Geef een reactie

