Macaroni ovenschotel

8 Okt

Het recept van deze ovenschotel heb ik al jaren en ik weet niet precies meer waar ik het vandaan heb, het was in ieder geval uit een tijdschrift. Wel weet ik dat mijn dochters dit al van kleins af aan heerlijk vinden. Laatst kwam oudste dus met het verzoek om het weer eens te maken. Aangezien zij geen vlees eet, heb ik het rundergehakt vervangen door een vegetarische variant.  Wij hebben er nog een Insalata Caprese bij gegeten.

Nodig voor 4 personen:

  • 300 gr. macaroni
  • 250 gr. rundergehakt of 1 pakje vegetarisch gehakt
  • 1 stuikje Broccoli
  • 1 blik tomaten stukjes a 400 gram
  • 1 zakje kaassaus
  • 150 gr. gorgonzola

Bereiden:

Kook de macaroni al dente. Broccoli in roosjes snijden, wassen en met wat zout in 10 min. gaar koken. Gehakt rul bakken en op smaak maken met peper, zout en wat oregano. Zakje saus volgens bereidingswijze maken, de Gorgonzola in stukjes erdoor roeren tot deze gesmolten is. Macaroni overdoen in ovenschotel, gehakt erover verdelen, dan de tomatenstukjes, de broccoli erover verdelen. Als laatste de kaassaus met Gorgonzola erover schenken. Schotel 20 min. midden in oven van 200̊ C plaatsen. Lekker met een frisse salade.

10 Reacties to “Macaroni ovenschotel”

  1. Joyce oktober 8, 2012 bij 4:26 pm #

    Ik heb hem gelijk uit geprint. Ben gek op Gorgonzola;-)

  2. francisca oktober 8, 2012 bij 5:22 pm #

    ik zag het recept net op de site staan n heb hem ook meteen geprint , want het lijkt me lekker en weer wat anders en makkelijk

    • kookgekwilma oktober 8, 2012 bij 5:25 pm #

      Dank je Francisca. Ik ben benieuwd wat je er van vind.
      Groetjes, Wilma.

  3. OnaPona oktober 8, 2012 bij 8:00 pm #

    dit ga ik deze week zeker proberen !!

    • kookgekwilma oktober 8, 2012 bij 8:03 pm #

      Leuk!!! Is lekker hoor! 🙂

  4. Leonieke oktober 26, 2013 bij 6:04 pm #

    Als je de gorgonzola wilt vervangen door welke kaas is dan het beste?

    • kookgekwilma oktober 26, 2013 bij 6:06 pm #

      Misschien door Mascarpone, maar dan mis je wel de lekkere smaak van de gorgonzola.

      • Leonieke oktober 26, 2013 bij 6:38 pm #

        Dank je wel. Ik snap wat je bedoelt maar ik kan niet tegen schimmelkaas vandaar mijn vraag.

      • kookgekwilma oktober 26, 2013 bij 7:54 pm #

        Ik had al zo’n vermoeden…..;-)

Geef een reactie

