Tagliatelle con Gamberetti

27 Aug

Vandaag zouden wij maar met z’n tweetjes zijn met eten, dus vroeg ik aan Robert wat hij wilde eten. Hij wilde wel weer eens verse pasta met garnalen eten. Dat kwam goed uit, want ik had nog pasta in de vriezer liggen en daar heb ik tagliatelle van gedraaid. In het begin vond ik verse pasta maken een grote klus, maar gaandeweg merk ik dat ik er steeds meer handigheid in krijg, dus dit klusje wat in 15 minuten gebeurd. Ik ben niet zo’n viseter, maar garnalen vind ik sinds een paar jaar wel lekker. Gelukkig zijn ze ook schoongemaakt te koop, anders is mijn eetlust al verdwenen voor ik aan tafel ga. In het originele recept wordt linguine gebruikt, maar met de tagliatelle smaakt het net zo lekker!

Voor 4-6 personen:

  • 1 grote ui, gepeld
  • 2 el olijfolie
  • 1 teen knoflook, gepeld en fijngehakt
  • een handvol verse bladpeterselie fijngehakt
  • zeezout en versgemalen zwarte peper
  • 500 gr. gamba’s, gepeld en de zwarte rugader verwijderd
  • 400 gr. tagliatelle

Pureer de ui in een keukenmachine tot een romige massa of hak hem met de hand ragfijn. Bak de ui, olijfolie, knoflook en 4 el water 30 minuten op middelhoog vuur in een grote braadpan tot het water vrijwel volledig is verdampt. Roer voortdurend.

Voeg de peterselie met wat zout en peper toe. Roer de gamba’s erdoor en laat ze 10 minuten sudderen.

Kook de pasta ondertussen in licht gezouten, ruim kokend water beetgaar. Roer geregeld. Giet de pasta af en doe hem in de pan bij de garnalen. Roer goed en breng eventueel weer op smaak. Serveer direct!

Bron: Trattoria van Ursula Ferrigno.

2 Reacties to “Tagliatelle con Gamberetti”

  1. Joyce Sman-Breumelhof augustus 31, 2012 bij 4:17 pm #

    Ik ga dit vanavond eten. Ik heb nl nog knoflook gamba’s in de vriezer liggen dus die kan ik daar mooi voor gebruiken. Mmmm heb er nu al zin in!

Geef een reactie

