Champignonpannetje met tijm

26 Aug

Een tijdje geleden had ik hier al over de ovenpannetjes geschreven. Afgelopen week heb ik bij Xenos het bijbehorende boekje gekocht en was zeer verrast over de recepten. De index laat de recepten per jaargetijde zien en ook nog eens heerlijke nagerechten,”zoete pannetjes”, zoals het in het boekje staat. Ik zal daar vast nog wel eens een blog aan wijden. Vandaag had ik zin om iets lekkers, maar ook iets simpels te maken en de keuze is gevallen op dit champignonpannetje. In het boekje staat het recept met verse tijm, maar ik heb het gemaakt met verse oregano en dat smaakte prima!

Ingrediënten:

  • 250 gr. champignons
  • 2 el olijfolie
  • 2 tenen knoflook, geperst
  • 2 el verse tijmblaadjes
  • peper en zout

Verwarm de oven voor op 200° C.

Veeg de champignons schoon met een borsteltje of keukenpapier. Snijd een plakje van de steel en halveer ze of snijd ze in kwarten.

Meng in een schaal de olijfolie, de knoflook en de tijm met peper en zout naar smaak. Schep er de champignons door. Verdeel de champignons over 4 ovenpannetjes.

Leg de deksels op de pannetjes en bak de champignons 15 minuten in de voorverwarmde oven tot ze beetgaar zijn.

Serveer de champignonpannetjes eventueel met warm stokbrood.

TIP: Neem kastanjechampignons voor een extra stevige beet en volle smaak.

Bron: Ovenpannetjes van Xenos.

6 Reacties to “Champignonpannetje met tijm”

  1. Caroline Brouwer augustus 26, 2012 bij 12:34 pm #

    Lekker! Ik gebruik ook vaak kastanje champignons, veel meer smaak dan gewone!

    • kookgekwilma augustus 26, 2012 bij 12:37 pm #

      Heerlijk! Ik vind de paddenstoelenmelange van AH ook erg lekker, vooral in combinatie met risotto! 🙂

  2. maaikyzicook augustus 26, 2012 bij 12:54 pm #

    Hier nog één! Altijd kastanjechampignons! Heerlijk!

    • kookgekwilma augustus 26, 2012 bij 12:56 pm #

      We gaan weer een goeie tijd tegemoet. In de herfst zie je veel recepten met champignons/paddenstoelen! 🙂

  3. Judith augustus 26, 2012 bij 3:57 pm #

    Ik houd van champignons! Ziet er heerlijk uit!

Geef een reactie

