Salade met paprika en tomaat

14 Aug

Ieder jaar heeft de Allerhande een uitgave met Italiaanse recepten. Aangezien ik zelf in Italië zat op het moment dat deze in de winkel kwam, had ik aan Caroline Brouwer gevraagd of zij er voor mij  een wilde meenemen. Bij thuiskomst lag het exemplaar al bij de post. Er staan heerlijke recepten in, waaronder deze salade met bonen, tomaat, paprika en buffelmozzarella. Ik heb er zelfgemaakte Ciabatta bij geserveerd.

Voor 4 personen:

  • 4 ansjovisfilets
  • 4 el olijfolie extra vergine
  • 2 el balsamicoazijn
  • 1 schaal Tasty Tom tomaten, in plakken
  • 1 rode paparika, in dunne ringen
  • 2 blikken cannellini bonen (à 400 gr)
  • 1 bol buffelmozzarella
  • verse basilicum

Neem de ansjovisfilets uit het blikje en laat ze uitlekken. Doe ze met de olie en azijn in een kom en pureer met een staafmixer tot een dressing. Breng op smaak met peper en zout. Leg de tomaten op een grote schaal en verdeel de paprika erover. Laat de bonen uitlekken in een vergiet en spoel ze af. Meng de bonen door de groenten. Scheur de mozzarella in stukjes en verdeel ze met de basilicum over de groenten. Besprenkel de salade met de dressing.

Bron: Allerhande nummer 8- 2012

4 Reacties to “Salade met paprika en tomaat”

  1. Truus augustus 14, 2012 bij 10:55 pm #

    Ja dat heb ik gezien voor ik op vakantie ging balen joh! want ik heb hem dus niet!!
    groetjes

    • kookgekwilma augustus 14, 2012 bij 10:57 pm #

      Misschien hebben ze ‘m nog in de winkel. Hier liggen ze er ook nog. Gewoon even gaan kijken. Succes!

      Groetjes, Wilma.

  2. 'Es' (@EsFactory) augustus 16, 2012 bij 10:43 am #

    Ik heb hem ook! Toevallig omdat ik bij mijn broer was die boven de AH XL woont.
    🙂
    Heb alleen nog niet echt gekeken…

Geef een reactie

