Terug van weggeweest.

13 Aug

Het was even een tijdje stil hier. Ik zat namelijk met mijn gezin in het door ons zo geliefde Italië aan het Gardameer. Het waren warme dagen met een gemiddelde temperatuur van zo’n 33 graden en ’s nachts kwam de temperatuur bijna niet onder de 28 graden, wat zonder airco best warm is. Ik heb weer wat ideetjes voor het kokkerellen opgedaan, hoewel de meeste restaurantjes daar een echt toeristenmenu hebben. Op de kaart staan de gebruikelijke pizza’s en pasta’s. Maar goed, we hebben lekker gegeten. Van zelf kokkerellen kwam niet veel. In ons appartement hadden we een kitchenette waar weinig ruimte was en met maar twee elektrische pitten. En dat ging zo traag…….

Ik heb een flesje truffelolie en een flesje balsamico meegenomen en een mooie schaal om Antipasti op te serveren. En twee Italiaanse tijdschriften met alleen maar recepten voor taarten. De vertaling zal nog even een uitdaging worden, maar daar maak ik me niet druk om. Deze week hebben we nog vakantie, maar zodra ik kan, ga ik iets nieuws uitproberen en komt het resultaat op mijn blog.

   Onze kitchenette.

 Schaal voor Antipasti.

8 Reacties to “Terug van weggeweest.”

  1. Joyce Sman-Breumelhof augustus 13, 2012 bij 1:46 pm #

    Welkom terug!
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe recepten

  2. Jan-Boudewijn augustus 13, 2012 bij 1:48 pm #

    Welkom terug en ik zie uit naar je recepten!

  3. Truus augustus 13, 2012 bij 1:48 pm #

    Hallo Wilma
    Wat leuk om te lezen dat jij ook in Italie aan het Gardameer geweest bent.
    Wij komen daar al bijna 30 jaar en vinden het nog steeds super!!!!
    Waar waren jullie? wij zitten altijd in de buurt van Manerba.
    Wij zijn ook vaak uit eten geweest dat is zo heerlijki daar.
    Ik volg je blog al een tijdje en vind je recepten erg leuk!!
    groetjes Truus

  4. kookgekwilma augustus 13, 2012 bij 1:52 pm #

    Joyce en JB, ik ga mijn best doen! 😉

  5. kookgekwilma augustus 13, 2012 bij 1:56 pm #

    Truus, dank je wel voor je leuke reactie. Wij komen, met uitzondering van vorig jaar, vanaf 2006 aan het Gardameer. De eerste keer was in Tignale, maar dat vonden wij niet zo’n succes. De keren erna gingen wij naar Limone. Dit jaar waren wij in Riva, aangezien we in Limone geen geschikte plek meer konden vinden. Riva is veel groter en dus ook veel drukker dan Limone. Volgend jaar dus weer naar Limone. Jullie zitten dus zuidelijker? Ik vind de bergen in het noorden altijd erg imposant. Nou ja, het is gewoon geweldig daar…… 🙂

    Ciao, Wilma.

    • Truus augustus 13, 2012 bij 4:13 pm #

      Hallo Wilma
      Dank voor je reaktie!
      Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben in Italie.
      Het weer is in Riva altijd wat minder dan waar wij zitten.
      Wij gaan altijd eerst een wwek naar Flachau (Oostenrijk) dus dan zien en beklimmen we heel wat bergen, heerlijk!!!
      Ciao, Truus

  6. Italiaans koken met Antoinette augustus 13, 2012 bij 5:11 pm #

    Een bron van inspiratie, la bella Italia! Mocht ik je kunnen helpen met de vertaling dan hoor ik het wel. Saluti da Verona,
    Antoinette

    • kookgekwilma augustus 13, 2012 bij 5:13 pm #

      Zeker weten Antoinette! Alvast bedankt voor je aanbod! Als ik er niet uitkom, hoor je het wel! Ciao!

Geef een reactie

