Torta agli amaretti

25 Jul

Op Twitter en Facebook volg ik zoveel mogelijk mensen/pagina’s die met Italië en/of Italiaans eten te maken hebben. En zo kwam ik het recept van deze Torta agli amareti tegen, maar het was in het Italiaans geschreven. De ingrediënten herkende ik wel. Via Google Translate is het recept vertaalt. Ook dit heb ik weer aangepast, want de zinnen zagen er een beetje vreemd uit. Eigenlijk is het een heel simpel recept. Ik heb er zelf nog een klein beetje amandel essence aan toegevoegd. Kan natuurlijk met een scheutje Amaretto.

Ingrediënten:

  • 150 gr amaretti (koekjes) fijngemaakt
  • 4 eieren
  • 150 gr suiker
  • 200 gr bloem
  • 150 gr boter, gesmolten
  • 1 tl bakpoeder
  • 50 ml melk
  • poedersuiker

Verwarm de oven voor op 180 graden. Klop de eieren met de suiker tot een mooi luchtig geheel. Voeg dan in gedeeltes de gezeefde bloem en melk toe. Voeg daarna de gesmolten boter en de fijngemaakte amarettikoekjes toe. Meng alles goed door elkaar en giet het in een ingevette bakvorm van 22/24 cm. Bak 30 minuten in de voorverwarmde oven. Controleer met een sateprikker of de taart van binnen gaar is. Laat de taart helemaal afkoelen voordat je ‘m uit de vorm haalt en bestrooi de bovenkant met poedersuiker.

Bron: @scoopit

6 Reacties to “Torta agli amaretti”

  1. Caroline Brouwer juli 26, 2012 bij 10:14 am #

    Lijkt me erg lekker! Grappig die vertaalmachines. Het wordt natuurlijk letterlijk vertaald en dan krijg je soms de raarste dingen, maar je komt er dan wel uit.

  2. Steven augustus 13, 2012 bij 11:22 am #

    Ik wil je hierbij graag laten weten dat ik je foodblog heb opgenomen in onze foodblog-feed verzameling: ChefinaBox.collected.info. Een realtime overzicht van alle artikelen van alle Nederlandse foodblogs plus een aantal van de leukste Engelstalige. Voor iedereen die net zo van Foodblogs houdt als wij!

    Als je het een fijne pagina vindt zouden we het leuk vinden als je een linkje op je blog plaatst!

    Groetjes en blijf bloggen!

    Steven van Chef in a Box

    • kookgekwilma augustus 13, 2012 bij 1:15 pm #

      Halo Steven,

      Dank je wel. Ik heb jouw pagina bekeken en het ziet er geweldig uit. Ik heb een link op mijn blog geplaatst. Wil je even kijken of ik de naam goed gedaan heb?

      Groetjes, Wilma.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Torta agli amaretti - Kookgek Wilma | La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen | Scoop.it - juli 26, 2012

    […] Op Twitter en Facebook volg ik zoveel mogelijk mensen/pagina’s die met Italië en/of Italiaans eten te maken hebben. En zo kwam ik het recept van deze Torta agli amareti tegen, maar het was in het Italiaans geschreven. De ingrediënten herkende ik wel. Via Google Translate is het recept vertaalt. Ook dit heb ik weer aangepast, want de zinnen zagen er een beetje vreemd uit. Eigenlijk is het een heel simpel recept. Ik heb er zelf nog een klein beetje amandel essence aan toegevoegd. Kan natuurlijk met een scheutje Amaretto.      […]

  2. Torta agli amaretti – Kookgek Wilma « goodthingsfromitaly - juli 26, 2012

    […] on kookgekwilma.wordpress.com Share this:TwitterFacebookVind ik leuk:LikeBe the first to like […]

Geef een reactie

