Tomaten quiche

24 Jul

Maandelijks koop ik het Duitse blad Wohnen und Garten. Ik haal daar regelmatig inspiratie uit op het gebied van (seizoens)decoraties voor in huis, maar er staan ook altijd hele lekkere recepten in. Af en toe probeer ik iets uit en soms lukt het  en soms niet. Deze tomatenquiche is gelukt. Op de foto in het blad staat de quiche afgebeeld met een hoge korstrand, dus had ik een taartvorm met hoge rand gebuikt. Vandaar die korstrand op mijn foto. De volgende keer bak ik de taart gewoon in een quiche-vorm. Ook heb ik de hoeveelheden room en zure room aangepast. De olijven zouden iets minder kunnen, maar dat is een persoonlijke smaak. Wij hebben er een lekkere salade en brood bij gegeten.

  • 5 plakjes bladerdeeg
  • 50 gr. gedroogde tomaatjes op olie, in dunne reepjes gesneden
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 ui, kleingesneden
  • 50 gr. zwarte olijven zonder pit, in plakjes
  • 125 gr. zure room
  • 125 gr. room
  • 2 eieren
  • 120 gr. parmezaanse kaas
  • zout en peper
  • rozemarijn en tijm

Verwarm de oven voor op 180 graden. Leg de plakjes bladerdeeg op elkaar en rol uit tot een grote lap. Bekleed daarmee een ingevette quichevorm. Prik met een vork gaatjes in de bodem. Roer de eieren los met de room en zure room. Roer er de parmezaanse kaas door. Op smaak brengen met zout, peper, rozemarijn en tijm. De gesneden groenten door het eiermengsel roeren en gelijkmatig over de taartbodem verdelen. Bak de taart 30 minuten in de oven tot de vulling stevig is en de korst goudbruin.

Bron: Wohnen und Garten, augustus 2012.

2 Reacties to “Tomaten quiche”

  1. ida juli 24, 2012 bij 11:25 am #

    deze ga ik zeker uitproberen, lijkt me heel lekker. thnx.

Geef een reactie

