Italië, Cultuur en Keuken

17 Jul

Dit keer geen recept, maar een beschrijving van een kookboek. Ik ben geen leesfanaat, maar geef mij een kookboek in handen en je hebt van mij geen last meer. Een paar maanden terug liep ik op een druilerige zondagmiddag bij de Bijenkorf in Den Haag. Natuurlijk wilde ik daar even op de boekenafdeling kijken. En daar zag ik dit boek liggen. Ik heb er even doorheen gebladerd en was meteen verkocht. Behalve dat er heerlijke recepten instaan, (ik heb er hier al een aantal geplaatst) staat er ook veel informatie in over de gewoontes van de Italianen. Ook de verschillende kookstijlen per regio worden benoemd . En nog veel meer nuttige en leuke informatie. Ook de foto’s zijn het bekijken waard. Ik ben er heel erg enthousiast over. Een echte aanrader dus!!!

Italië, Cultuur en Keuken is een uitgave van “Love Food” ISBN 978-1-4075-7779-1

3 Reacties to “Italië, Cultuur en Keuken”

  1. Steph juli 17, 2012 bij 2:04 pm #

    Dag Wilma

    ik volg je blog nu al een tijdje en je liefde voor Italië komt nogal duidelijk naar voor :). Ik vertrek binnen een kleine maand voor een erste verkenning naar het land van Brunello en Bruschetta en ik vroeg me af of je culinaire tips hebt. Ik vind het altijd moeilijk om als toerist een leuk restaurantje te vinden zonder me te moeten afvragen of ik niet in één of andere toeristenval getrapt ben.
    Groetjes, Steph
    Ps: we focussen ons op Toscane.

    • kookgekwilma juli 17, 2012 bij 3:07 pm #

      Hoi Steph,

      Bedankt voor je spontane reactie. Ik ben niet bekend in Toscane, maar waar je een beetje op moet letten bij het zoeken naar goeie restaurantjes is of er Italianen zitten. Als er veel Italianen zitten is het meestal goed eten. Het hoeft geen luxe uitstraling te hebben. Kijk bij voorkeur voor een Trattoria in een achteraf straatje. Dat zijn vaak familiebedrijven met oma of mama in de keuken. Daar krijg je echt Italiaans eten zonder poespas. Ik wens je een hele fijne vakantie en hoop dat je lekker eet daar.

      Groetjes, Wilma.

      • Steph juli 18, 2012 bij 3:17 pm #

        Ongetwijfeld. Bedankt voor je reactie.

Geef een reactie

