Couscoussalade met feta en olijven

26 Mei

Helaas bij dit recept geen foto. Ik kon er geen van vinden in mijn “fotoarchief”, maar het is zo’n geschikte salade voor bij de BBQ of om gewoon zo te eten, dat ik het niet kon nalaten om het hier te plaatsen. Het recept komt bij de Lassie vandaan. Een aantal jaren terug kreeg ik een klein recepten boekje bij een Lassie product en daar stonden meerdere couscous recepten in. Dit is er één van……

Couscoussalade met feta en olijven

Ingrediënten voor 4 personen

  • 1 pak Lassie Couscous Maroc
  • 1 kleine rode ui
  • 
1/2 komkommer
  • 
2 takjes verse peterselie
  • 100 ml sladressing (fles)
  • 
75 g zwarte olijven (zonder pit)
  • 
150 g blokjes feta

Bereidingswijze

1. Doe de couscous in een kom. Schenk 500 ml kokend water over de couscous en laat deze ca. 5 minuten wellen. Roer de couscous een keer goed door en laat deze afkoelen.

2. Pel de rode ui en snipper deze zeer fijn. Snijd de komkommer in kleine blokjes. Hak de peterselie fijn.

3. Roer de sladressing door de afgekoelde couscous.

4. Schep de couscous, rode ui, komkommer, olijven en blokjes feta door elkaar. Garneer de salade met fijngehakte peterselie.

Bron: Lassie

6 Reacties to “Couscoussalade met feta en olijven”

  1. PJ - Zombelina mei 26, 2012 bij 12:09 pm #

    Lekker! Probeer het eens met bulgur, die is wat meer grof. Vind ik zelf lekkerder dan couscous. Te koop bij Turkse winkels.

    Maken wel eens een tabouli (bulgur) salade met bulgur, verschillende gegrilde groenten en oven gedroogde tomaten, gehakte peterselie/munt en op smaak gebracht met citroensap en olijfolie.

  2. kookgekwilma mei 26, 2012 bij 12:13 pm #

    Leuk! Bedankt voor de tip. Ik kom straks nog tijd tekort hahaha. Jullie recepten maken, zelf gerechten maken voor de foto’s hier op het blog. Nou ja, ik verveel me niet in ieder geval. Heb geen spijt van het blog. 😉

  3. 'Es' (@EsFactory) mei 28, 2012 bij 10:26 am #

    Nu ik geen couscous maagd meer ben ga ik ook meer experimenteren met couscous en, zoals ik van Zombelina lees, ook met bulgur.
    🙂

    • kookgekwilma mei 28, 2012 bij 10:36 am #

      Ik kon de couscous Maroc zaterdag niet vinden bij de Appie, dus heb ik ook Bulgur meegenomen. Heb het nog niet gemaakt. Ga het misschien vandaag maken! X

      • PJ - Zombelina mei 29, 2012 bij 3:55 pm #

        Bij het wellen doe ik ook nog wel eens wat bouillon poeder en/of gedroogde munt er bij wanneer ik geen verse munt heb.

      • kookgekwilma mei 29, 2012 bij 3:58 pm #

        Ik zag achterop het pak een recept staan en die ga ik straks maken. Met komkommer, bosui en paprika en zo. Ben benieuwd……

Geef een reactie

