Fusillisalade

5 Mei

Vorig jaar heb ik “de Zomer van de Zilveren Lepel” gekocht. Het boek is een genot om door te bladeren, want er staan niet alleen heerlijke recepten in, ook de foto’s zijn schitterend. Italiaanse landschappen, typisch Italiaanse straatjes en natuurlijk de afbeeldingen van de lekkere gerechten zijn om te watertanden. Hier in huis is het recept van de fusillisalade wel erg favoriet!

Pastasalade

  • 4 tomaten, ontveld, zaadjes verwijderd en in blokjes.
  • 16 blaadjes basilicum
  • 1 teentje knoflook
  • olijfolie om te besprenkelen
  • 350 gr fusilli
  • 1 blikje tonijn op olie, uitgelekt en losgehaald
  • 12 zwarte olijven, ontpit en gehalveerd
  • 120 gr mozzarella, in blokjes
  • zout

Doe de tomaten, het basilicum en de knoflook in een slakom, besprenkel met olijfolie en breng op smaak met zout.

Kook de pasta 8-10 minuten in ruim kokend water met zout. Giet de pasta af zodra deze al dente , oftewel beetgaar is, en voeg toe aan de slakom met het tomatenmengsel. Laat afkoelen en voeg dan de tonijn, olijven en mozzarella toe. Hussel goed door elkaar en verwijder voor het serveren de knoflookteen.

9 Reacties to “Fusillisalade”

  1. Caroline Brouwer mei 6, 2012 bij 9:01 am #

    Wij hebben ook zoiets, maar dan met tonijn en hier ook favoriet vooral in de zomer (zie: http://carolinebrouwer.blogspot.com/2010/06/pastasalade-met-tonijn.html). Ik zal die van jou ook eens maken.

  2. Caroline Brouwer mei 6, 2012 bij 9:01 am #

    Sorry, zie nu pas dat er bij jou ook tonijn inzit!

  3. kookgekwilma mei 6, 2012 bij 11:53 am #

    Haha, jouw recept ziet er ook heerlijk uit. Die ga ik ook eens proberen.

  4. PJ mei 25, 2012 bij 10:00 am #

    Op mijn Engelse blog heb ik ook nog een pasta salade staan. Moeten iedere keer meenemen naar vrienden :D. http://nombelina.com/pasta-salad/ Heb hem nog niet op mijn NL’se site staan.

    • kookgekwilma mei 25, 2012 bij 10:02 am #

      Ik ga gelijk ff kijken. Zo lekker zo’n pastasalade, vind je niet? 🙂

      • PJ mei 25, 2012 bij 10:34 am #

        Zeker in de tropen hier. Grote ramen die heel de dag zon vangen. Airco staat al weer aan.

      • kookgekwilma mei 25, 2012 bij 10:37 am #

        Ik pak vanmiddag mijn boeltje in en ga naar ons tuinhuisje. Daar heb ik ook alle kookcomfort, niet zo groot, maar toch. Lekker buiten zitten en lekker buiten eten. Heerlijk. Jij sterkte met de hitte!

      • PJ mei 25, 2012 bij 12:51 pm #

        Jaloers! Geniet er van :).

  5. kookgekwilma mei 25, 2012 bij 12:55 pm #

    Thnx!

Geef een reactie

