Courgette-roomsoep

3 Mei

Met de Lidl op loopafstand kom ik daar natuurlijk regelmatig. Soms hebben ze hele leuke betaalbare kookboeken in de aanbieding. Zo heb ik een paar jaar geleden het boek  “Antipasti” gekocht. Hierin staan diverse lekkere en leuke recepten. Het volgende recept komt ook uit dit boek en wordt hier vaak gegeten al dan niet in combinatie met zelfgebakken brood!

Courgette-roomsoep

Courgette-roomsoep

Voor 4 personen:

  • 3 courgettes
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 2 el olijfolie
  • 1 l groentebouillon
  • zout, peper
  • ¼ tl cayennepeper
  • 50 ml droge witte wijn
  • 200 ml slagroom of kookroom
  • 2 el basilicumblaadjes

Was de courgettes en rasp ze grof. Pel en snipper de ui en knoflook. Verhit de olie in een pan en fruit hierin de ui. Voeg de knoflook en geraspte courgettes toe en bak ze al roerend 3 minuten mee. Giet de bouillon erbij en voeg zout, peper en de cayennepeper toe. Laat het geheel met deksel op de pan ca 25 minuten zachtjes koken. Voeg de wijn en slagroom toe. Breng het geheel weer kort aan de kook en pureer de soep met een staafmixer. Spoel de basilicum af, dep ze droog en snijd ze in dunne reepjes. Verdeel de soep over 4 borden en strooi de basilicum erover.

5 Reacties to “Courgette-roomsoep”

  1. Levine mei 6, 2012 bij 6:22 pm #

    Lijkt me heerlijk! Binnenkort maar eens maken :-).

  2. sandra mei 19, 2012 bij 1:47 pm #

    Lekker hoor die courgettesoep! Alleen ik zou de soep binden met wat maizena. gr. Sandra.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Recept: Zoete courgettetaart | Maaikyz iCook - juli 13, 2012

    […] & ik het een tijdje geleden over de veelzijdigheid van de courgette . Wilma noemde haar courgette-roomsoep en ik had net een courgettequiche gemaakt en was al weer aan het nadenken over gevulde courgette! […]

  2. Zoete courgettetaart | Maaikyz iCook - juli 24, 2012

    […] & ik het een tijdje geleden over de veelzijdigheid van de courgette . Wilma noemde haar courgette-roomsoep en ik had net een courgettequiche gemaakt en was al weer aan het nadenken over gevulde courgette! […]

  3. tapas-Courgette-roomsoep | | Koken met MarcoKoken met Marco - januari 25, 2013

    […] Met de Lidl op loopafstand kom ik daar natuurlijk regelmatig. Soms hebben ze hele leuke betaalbare k soepen « WordPress.com Tag Feed […]

Geef een reactie

